Prowadzenie biznesu w Internecie wymaga nie tylko świetnej organizacji logistycznej. Aby dążyć do zwiększenia poziomu sprzedaży należy zainwestować w pozycjonowanie i optymalizację. Pozwala to wypromować stronę oraz maksymalnie ułatwić klientom proces zakupowy. Przedstawiamy kilka najważniejszych informacji o zasadach optymalizacji SEO i jej znaczeniu dla biznesu.
Podstawy pozycjonowania i optymalizacji
Z związku z rosnącą konkurencją w branży e-commerce los coraz większej liczby sklepów internetowych zależy od umiejętnego przeprowadzenia optymalizacji SEO. To proces prowadzący do zwiększenia widoczności strony. Dzięki poprawnemu spełnieniu podstawowych wymagań można zmaksymalizować ruch w sklepie i zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji.
Przeprowadzenie pełnej optymalizacji SEO powinno poprzedzać wykonanie szczegółowego audytu. Przy użyciu narzędzi analitycznych ustalany jest stan faktyczny, na podstawie którego specjalista ustala plan wdrożenia niezbędnych modyfikacji. Obejmuje on zazwyczaj także działania z zakresu pozycjonowania. Przede wszystkim mamy na myśli ustalenie popularnych słów kluczowych, których użycie może przyczynić się do zwiększenia ilości wejść na stronę.
Kolejnym etapem optymalizacji SEO jest weryfikacja aspektów technicznych funkcjonowania strony. Przy niewłaściwej strukturze e-sklepu klienci mogą gubić się podczas zakupów. Wielkim problemem branży sprzedaży internetowej jest bowiem porzucanie koszyków, czyli rezygnacja gości sklepu z finalizacji transakcji po wyborze produktów z oferty.
Maksymalnie uproszczona struktura podstron umożliwia sprawniejsze odnajdywanie poszukiwanych towarów. Skuteczne pozycjonowanie i optymalizację wyróżnia m.in. dbałość o czytelny i poprawny technicznie układ treści na stronie. Rozbudowanie opisów kategorii i podkategorii może nie tylko dać klientom informacje potrzebne do podjęcia decyzji zakupowej, ale także przyczynia się do zwiększenia widoczności strony w sieci wyszukiwania. Oprócz tego warto pomyśleć nad wprowadzeniem ułatwień w mechanizmie płatności i wpisywania danych do formularza zamówienia.
Istotne zadania w zakresie optymalizacji SEO:
-
wykonanie audytu SEO,
-
przeprowadzenie analizy konkurencji,
-
ustalenie słów kluczowych,
-
uporządkowanie i uproszczenie struktury strony,
-
wykonanie optymalizacji technicznej strony,
-
zbudowanie linkowania zewnętrznego i wewnętrznego,
-
stworzenie czytelnych treści (content marketing).
Zacznij współpracę z profesjonalną agencją digital marketingu
Przedstawiliśmy w kilku słowach istotę pozycjonowania i optymalizacji. Większość firm nie ma jednak czasu na samodzielną dbałość o wszystkie powyżej wymienione aspekty. Dlatego popularnym rozwiązaniem jest zaangażowanie do prowadzenia optymalizacji SEO profesjonalnej agencji zatrudniającej specjalistów w tej dziedzinie.
Opieka zespołu agencyjnego pozwala kompleksowo pracować nad zwiększeniem widoczności strony. Jak zweryfikować wiedzę i doświadczenie ekspertów? Polecamy zlecić bezpłatny audyt SEO. Taką ofertę dla klientów ma np. poznańska agencja Marafiki. Firma, z którą warto podpisać umowę o współpracy powinna oprócz specjalistów ds. SEO zatrudniać także ekspertów od reklamy internetowej w Google i Facebooka. Wówczas udaje się uzyskać przewagę na kilku frontach internetowej walki z branżową konkurencją.